Hoppträning @Nellie

Awsome är bara förnamnet!
Skitgrym hoppträning idag :')
Nellie överraskar mig hela tiden, viljan har hon och modig e hon oxå den lilla råttan ;)

Lyckades fixa så vi fick hoppa banna idag hehe... men det var jätte kul, började på en lägre nivå ca 60cm tror jag. Vi hoppade varje linje för sig och höjde andra gången vi hoppade.
en oxer låg på 90cm! Eftersom hon blir så hypper glad av att hoppa så går det väldigt fort o hon blir även väldigt vinglig, så det fanns inget avstånd för oss och vi kommer jätte fel... jag tänkte vi kommer stanna, men Nellie tar det som ingenting :o :') Eftersom jag e vann vid vad thifany brukar göra så blev jag lite efter i språnget men hon var lika glad för det! Men det är så häftigt på något sätt, en häst på fler kilo (lite överviktigt) klara ett 90 hinder utan problem :') Det var jätte länge sen jag hoppade på den höjden, tycker även att det är lite högt med hehe... 
men med Nellie blir det inga problem :) 
Sen sänkte vi till 80cm o jag tyckte då att det var lågt hehe... när jag hoppar thiff så tycker jag att 70cm blir jätte högt O.o men det kändes verkligen jätte skönt att jag inte tyckte det var högt för då vågar jag gå på lite mer ;)
Kom jätte nära på en del hinder och kom före i språnget men Nellie fixade det oxå :')

Det är stor möjlighet jag har fått asså! Bättre häst för mig går inte att hitta. Har bara ridit henne i ca 1,5 månader. o jag hade inte väntat mig att vi skulle hoppa så pass högt än!

Får nog lov säga att Nellie oxå e en häst på miljonen ;)

 
Bild i repris :P







Namn, Mail, Blogg,