I Want To Break Free

Om jag kunde skulle jag flytta här ifrån på noll tid. Det finns inget som vill få mig till att stanna kvar här.
Har man bott på samma ställe hela sitt liv så kan du inte bestämma över vad du är. Har du en gång gjort något så försvinner det inte ur folks huvud.

Det finns mycket som gör att jag vill försvinna vort från vårat samhälle. Dem jag umgås med ja låt mig säga det är sånna som antigen har flyttat hit eller som jag har lärt känna inom dem 3 senaste åren. Det vill säga att dem som jag umgicks med förrut har jag knappt någon "kompis" kontakt med utan mer "jag känner dig och du finns här" Inte mer,
Så att flytta här ifrån är nog inte så svårt på den fronten, för dem jag umgås med kan jag umgås med ditt jag flyttar också.

Det som håller mig kvar är hästen, eftersom jag inte äger henne kan jag inte ta med henne. Att köpa henne kan vi inte heller tyvärr. Så det är hon som gör att jag är kvar, Det ser jag inte som något negativt - hon är ju torts allt hon.

Drömmen för mig är att en dag flytta till Skåne eller Gotland och har mina 21 shettisar plus någon störe häst som jag kan rida på och ev tävla med.

Jag vill bryta mig loss från det här kunna komma ut och vissa vem jag igentligen är. Här hemma kan jag inte vara mig själv eftersom alla vet allt om dig även om det inte sant, att då försöka ändra sig och vissa vem man iggenligen är, är väldigt svårt.

Jag har mycket lättare att bli "vän" med andra från andra platser eftersom dem inte vet något om mig i stort sätt och uppfattar där en egen uppfatting om mig och går inte på någon annas.
Det är därför jag har dem vänner jag har, där jag kan vara mig själv visa vad jag vill och kan.

En dag vet jag kommer jag följa mitt hjärtas väg och inte ta skit eller tyckande o tänkade från någon, Bara går rätt igenom göra som jag vill.

Men nu tänker jag tagga inför 2012 som promt kommer blir bättre än 2011, inget kan bli värre än 2011. Men med 2011 har jag lärt mig mycket och upplevt mycket!


Vi taggar det nya året och sommaren med denna bild <3









Namn, Mail, Blogg,