tbx på två veckor

alltså inom ridningen då.

Igår red jag Mirra på lektionen, inte bästa lektionen precis men positivt var att hon gick att hämta utan problem :) kunde gå fram till henne och fixa allt och så följde hon snällt efter sen. Hon kanske har lite respekt mot mig trots allt eller?

Idag stod det två pass på schemat Roligt! Först hade jag en lektion för två personer i ridhuset innan vi hade våran lektion, Så nu har jag haft min första lektion och det gick hyfsat faktiskt inte precis jätte bra men godkänt iaf ;)
På våran lektion skulle jag ha Nellie, inte någon lätt häst precis då va ;) Nä men de kom i söndags och har inte vant sig vid stället än så man får har lite översende med det. Men hon lät som en gris hela passet men stundvis var hon tyst. En riktig maffig häst att rida faktiskt. Blev några skutt på slutet och det känndes jätte häftigt, helt annorlunda mot hur de andra hoppar!
Men hon är häftig att rida iaf! och min storlek också allt så super

Efter det skulle jag rida Thifany, min älskade ponni <3 Första gånen idag på fem veckor som jag red i sadel med henne. Såklart tog jag dressyrsadlen då ;) red även på hacket och idag travade jag även på henne :') Hon är helt magisk lilla ponnyn :'') Hon är så glad nu och ser alltid så glad ut när jag ser henne, hon har blivit en rikitig glädjespridare <3 Älskar verkligen ponnyn mer och mer för varje dag, ångrar inte de två år som jag har lagt ner på henne Aldrig aldrig kommer jag ångra dem.

Ibland är det bra att få rida en mindre lättsam häst och hålla på med en mindre lugnare häst för att få se hur arbetsvilig och lugn ponnyn som alltid har funnits är egentligen <3


Från att se ut så här utan glädje eller hopp
till...

... att landa här en stund med framtid och tro
som slutade...

... med två första prisrosetter
som bevisade...

... att hästen har hjärta av glud och en kämpaglöd högt uppe i det blå.
När du som näst intill vad utdömd och det endast fanns en liten chans att du skulle klara det
visade du en vilja om liv och tro. En ponny som du, kommer jag aldrig mer hitta, du kommer att alltid för bli en häst på miljonen.
Min älskade Thifany <3







Namn, Mail, Blogg,