Är det okej att starta en blogg om vad som helst!?

Sug på den fråga en stund och tänk efter - är det helt okej att starta en blogg om vad som helst? jag tror att några av er tänker ja det är faktikst och några tänker nej det är det inte alls.
Och svaret enligt mig själv är såklart Nej. Då tänker ni som tänkte ja såklart men ni knaske inte tänkte så långt utan jämnförde med de bloggar ni själv har läst och sett.
Men en sak jag tycker absolute inte är okej att starta en blogg om är i syfte att hänga ut en person. Ni kan ju själva tänka er att inte erat namn inte står bloggen men ni vet med strösta säkerthet att de är ju DU person syftar på. Vi bloggare tycker nog att vi är smarta när vi byter ut namn mot en bokstav istället och känner oss trygga att nä ingen kommer komma på vem det är jag menar!
Men en fråga som skulle komma upp är finns det äns några sådana bloggar!? Svaret är ja och det är inte bara ungdomar som man kan tro som driver utan vuxna människor.

Jag tycker att det är inte rätt att hänga ut en person för att få medhåll om att personen den är verkligen puckad, Det är väldigt lätt att skriva vad som helst om person på nätet men när det väl är face mot face ja då backar man udan lätt och säger antigen nä så sa jag inte eller nej det var inte så jag menade. Allt handlar om att man själv tror att man ska få bättre självfötroende, visst det funkar nog i början men allt är gjort på nästan en fake väg. Tillslut så hjälper det inte. Det sista är att man ska kunna säga en vacker dag "Vad var det jag sa!" med strösta léndet på läpparna coh alla andra personer håller självklart med.

Allt hänga ut en person genom en blogg är faktiskt mobbning, och att vuxna människor kan hålla på så kan man ju inte tro. Det är inte undra på att världen håller på att spåra ut totalt när tillochmed vuxna skriver sådant. Jag säger som en annan säger "Det är inte barnens fel utan det är föräldranas" Sen kanske just den ungdomen har gjort en sådan blogg inte har föräldrar som gör så, men de kanske har någon i sin närhet eller i självaveket har läst det på just nätet. Så man ska inte säga att samhället ser ut som detgör på grund av undomarna, jag tror faktikst att det i sista laget är ungdomarna som gör samhället till det det är. Alla ungdomar påverkas ju utav de vuxna på något höger och vänster, De har antigen sett eller hört.

Personer som skrivet massviss med citat som är riktade mot just person den skriver om beskriver oftast hur bloggaren i själv verket är. Att kunna på stå att personen man skriver om verkar tro själv är fläckfri men inte är så sen och skriver det i samm tycke att bloggaren själv är precis fläckfri det finns ingen stans det skulle finnas något som inte var bra. Men alla vet vi att vi är och har aldrig varit fläckfria. kan ni säga mig en person som är fläckfri i hela världen och jag säger till och med att GUD är inte det. Sen visst ibland ka nman skriva en sådant citat i just den händelsen och just då kan man själv var fläckfri och inte den andra men att skriva det själv när man inte är det gör det inte bättre.

Att starta en blogg om något som jag kan anse vara privat mellam persornerna är väldigt lågt, Det finns inget lägre. Att man öppet visar vad som har hänt och allt i en text inte är sant utan en del är på hittat. Självklart hittar man på lite för att få det låta ännu mer, men när man skriver om en privat sak som inte ens ska skrivas om öppet ska allt vara sant! Sen visst är det inte bra att skriva ut namn och så, men den ena läsaren tror att den är ust den personen medans den andra tror att den är en annan, Så är bloggvärlden inom just den har kategorin bloggare. Sen att personens läsare är kanske istort de närmaste gör ju att alla vet vem det är och har sin egen uppfattning om hur det är och hur personen som hängs ut och bloggaren är. Så bloggaren kommer nog i sådant läge inte få det den hade förväntat sig.

Det skulle vara samma sak om jag började skriva om massa olika personer som jag tycker si och så om, men vad skulle det leda till? just det ingenting och sluta i negativ form. Jag har alltid varit rak på sak om vissa saker och inte skrivit ut det. Sen visst har det hänt jag som lite mindre skrivit något dumt om någon, men fan vad jag har fått ätit upp det sen! Det håller inte i det längsta att person står ut med det i all evighet, det finns faktiskt en gräns hos personen också och en dag är gränsen nåd!

Läs, ta in och har nytta utav det "Wicki"

Till slut om du någon gång i ditt liv skulle skriva om någon och den dagen kommer där du står face mot face med personen. Backa inte då utan stå för det du har sagt!









Namn, Mail, Blogg,