Film - Ingen kan älska som vi


Titel: Ingen kan älska som vi
Genre: Dramarik & Romantik
Regissör: Staffan Hildebrand
Skådespelare: Johnny – Håkan Lindberg
                      ´   Annelie – Izabella Scorupco
Musik: Grace
               Tina moe
År: 1988
Speltid: 101 minuter
Språk: Svenska

 

Filmen handlar om Annelie 17år som är en helt vanligt stockholmstjej och bor med sin mamma. Hennes pappa drog när Annelie var liten. Hon får ett brev från sin pappa som inte har hört av sig på flera år, inte ens på Annelies födelsedag.  Hennes mamma tycker inte att hon ska åka upp till Jämtland, där hennes pappa bor. Men hon bestämmer tillslut att åka upp trotsallt.
När hon kommer till Jämtland så är hennes pappa ute och flyger med helikoptern, som är hans jobb. Just där träffar hon Johnny som arbetar för Annelies pappa. En helt vanlig jämtlandsgrabb i samma ålder som Annelie. Hon får på ett pensionat i trakten och träffar Johnny allt mer och får även träffa hans gäng. Dem kör runt i sina Epatraktorer. Det händer mycket under dem dagar hon är i jämtland, till och med än vad som har hänt hela hennes liv i Stockholm tycker hon. Hon får även träffa sin pappa tillslut.

Citat som förekommer i filmen är;
Johnny, vad är det tjej som ligger i gästrummet? ( Johnnys lillebror) förekommer filmen efter att festen har hållits.

Va hon fräsch? Du, hon va såå fräsch!
( Johnny och mackan när de fiskar) sägs efter att Johnny har fått träffa Annelie för första gången.

Normalt så raggar jag inte på såhär fula brudar, men jag gjorde ett undantag
(Johnny raggar upp Annelie) Se filmsnutt längre ner.

Första gången jag såg den tyckte jag den var seg och lång tråkig men andra gången tyckte jag den var super duper bra!
Jag tycker att den här filmen är bland de bästa som jag sett! Att den är lite äldre gör den bara bättre. Det är förstålig och verklighetstrogen om något! Kan inte heller motstå musiken i filmen heller. Älskar musiken, Texterna är så beskrivande och stärker filmens händelse jätte bra!
De lite mer bästa låtarna är: Ingen kan älska som och Rum
Sen är Johnny så söt också hehe… Nä men helt ärligt så är han det. Ny favorit skådespelare tror jag allt. Och bättre blir det med den snygga Epan han har också! Vill så gärna en sådan!
Jag kan inte finna några större tabbar och misstag i denna film, den är felfri rätt igenom.

Det är som man själv vill uppleva det här, det känns typ som det är så här jag vill att mitt liv ska se ut. Skulle själv vilja beskriva mitt egna liv i en film som denna! Den är pricken över i:et den är allt! Jag känner även igen mig själv i den här filmen så det är sjuk! Jag brukar känna igen mig i de flesta filmerna, men det här är mycket större än troligt. Jag kan både känna igen och vill ha det så också.
Jag känner redan igen mig i den lite mer än mitt tänkande utan vad som har hänt och händer just nu.
Avstånd är något som är till för att göra allt starkare – ni kan ju fundera på vad jag menar med det ;)

Den får 5 av 5 stjärnor! 









Namn, Mail, Blogg,