Minnen i Vetlanda

Vetlandda för lov att vara det ställe jag saknar mest att vara på. Där här många minnen skapas och roligt har det alltid varit.

Godishuset
Det bästa med vetlanda egentligen är godishuset! När man har åkt förbi vetlanda har vi alltid stannat på godishuset i vetlanda. Dock är det flera månader sen jag var på godishuset. Tror det var senast i augusti jag var där! innan dess var vi mist en gång i vetlanda och handlade där. Det mesta beror ju såklart på att vi inte har varit på tävlingar uppåt landet på länge och därför har vi inte varit där.
Första gången vi var där var det inte menigen att vi skulle handla där men såklart ville alla det!

Div II & Div I
Vi har ju både tävlat Div II & Div I. När vi9 har tävlat Div II har vi varit i final och det har varit super bra. Väldigt många roliga stunder och minnen har skapats! Första gången vi var där var först a gången vi var med i Finalen. Jag minns att Jenny och jag gick runt och kollade in allt konstigt nog hittade vi inte framhoppningen Xp. Men allt var jätte bra den helgen! Vi kom på andra plats, alltså var vi smålands andra bästa lag i hoppning! Jag vet att jag hade mycket att göra eftersom det var så kallt så hade tejerna jackor och täcken till hästarna, Så skulle jag hjälpa tjerna på prisutdelningen! Kul hade vi såklart.

Vetlanda Vandrahem
När vi var där och tävlade över helgen sov vi på vandrahemmet som var ett eget hus för sig. Vi hade jätte roligt där så klart! Vi åt Pizza på kvällen och vi var jätte många som skulle ha pommes på pizzan och många beställningar vi var ju torts allt ett helt gäng! Och så blev vi sena med och beställa så han fick jobba på över tid med :P Haha kan nu säga att man blev mätt på bara pommesen eftersom halva pizzan beståd av pommes! Så vi hade pizza kvar inne på rummet vi bodde s¨när vi vaknade luktade pizza i hela rummet! Haha lite roligt minns allt!

Mina Vetlandavantar
Det bästa jag äger minnsan! Köpt dem på HM dock. Det var ju trots allt väldigt kallt när vi var i vetlanda så hade med mig ett par tummvantar. Dock så svettades man i dem så jag fick ta av  dem och lägga dem åt sidan. Så hela helgen hade jag dem där sen när vi skulle åka hem så lyckas jag glömma dem! Lyckat nu är dem borta för gått. Det var ju torts allt en ridskola och där försvinner dem boms elr? Vi var ju torts allt där i november. Kan säga att jag saknade dem den vintern.
Vi skulle tävla i vetlanda i Mars när första omgången av Div I gick. Tänkte bara för skojs skull att vantarna var kvar. Jag gick sedan upp och kollade på läktaren sen där jag hade glömt dem, och tror iinte vad jag ser ju mina vantar! Då hade det gått ett halvår sen sist! Tänk där har dem läggat i 6 månader och ingen har tagit dem!
Så nu har jag mina älskade vantar igen. Efter det fick dem namnet Vetlandavantar!

Det jag saknar mest med Vetlanda!
Jag saknar mest godishuset och MC donalds och sen vill jag äta den Pizza där igen <3









Namn, Mail, Blogg,