3 timmar för fångst

För det första kan jag säga att min planer blev onplanerade t max för kvällen och imon! Hade först inte alls tänkt åka upp till stallet då det fanns massvis med saker att göra hemma. Okej mamma hade lovat att ta hästarna åt Fideli så någon timme skadar ju inte. Krävde mat innan vi åkte och tacksam är jag för det. Mockade åt både Nellie och Beauti och timmen blev planerad längre då mamma tyckte jag skulle rida thiff trots allt att det inte var planerat. Javisst ska precis gå då Elin o Ann kommer tillbaka o säger att Amber inte går att fånga. Så tar med mig två grimmor för att underlätta att fånga in henne. Kommer upp till hästarna och sätter på Thifany grimman och tar bort grimskaftet för att göra det lättare att få tag på Amber vilket jag inte lyckas med. Efter tre timmar får vi äntligen tag på henne. O med allt det fick jag en motionerad Thifany som fick hänga med i svängarna för att fånga hennes egna dotter. Jag olika så mamma hade låg säkert tre kilo tyngre fötter då vi ej hade skor för hagen vilket resulterade i genomblöta skor. Samt så fick man väldigt ont i fötter och knän då der inte är plan mark i hagen.

så man e glad över att man e ledig imon o fick följa med till Kolmården med mammas jobb :)
oja allt e skrivet med mobilen ;)







Namn, Mail, Blogg,