Markarbete; Nellie

Som jag skrev innan hade vi markarbete, Tog ju självklart Nellie ;)

Testade en annan sadel idag, en allround eftersom hon har en Dressyrsadel.
Hittade iaf en efter lite letande, den passade Nellie jätte bra men tyvärr inte mig...
Men red i den hela passet.

Målet med dagens ridpass var vi själva - att förbättra vår sitts, så hästarna var bara "objekt" eller vad man ska säga. Så hela passet bestod av att stå upp i sadeln (fältsitts). Blev ju lite värre med den  häe sadeln då jag kunde ha kortare läder hehe... Men men det gick bra faktiskt hon sköte sig o blev inte lika svettig :)
Fick faktiskt inte ont i benen dagen efter som väntat O.o men det beror nog på att jag har så pass långa läder ner jag rider vanligt ;)

Så vi travade över bommar och hoppade några små hinder







Namn, Mail, Blogg,