Min musik i högsta grad

Min musiksmak är inte som någons annans kan jag lova. Jag lysnar på det mest konstigaste, allt från 50 tal´s  musik till dagens musik.

Det första bandet jag gillade var ABBA oja, på den tiden var inte ABBA så poppis i skolan, så jag vågade inte presic visa vad jag lysnade på, men sen när Mamma mia filmen kom ut blev många ungdomar "galna" ABBA. Efter det tyckte jag dem blev allt bättre och bättre efter jag mer och mer lysnade på deras låtar. Jag vet när vi var i Stockholm på Musik musét så fastnade jag vid Musikspelaren med ABBA låtar och det fanns även ett specielt rum med bara ABBA! Jag var helt tokig och vill gärna åka tid igen ock se allt på nytt.

Den här låten har jag lyssnat mycket på, den lyssnar jag alltid på när jag rider ut!


Sen var det 50-60 tal´s musiken, hmm.. pappa spelade alltid det i bilen sen jag var liten. Så Doktor Kärlek, moonlight shadow kunde man utan till ;) Sen fanns det även Gyllende tider på kassetbandet också såklart och massor av annan konstig musik med. Här hör även Jive Bunny - var helt tokig i den LP-skivan när jag var mindre, jag dansade runt och var tokig ;)

Många sommar har det blivit med den låten, min far skulle alltid spela den. När jag lyssnar den kommer minnerna upp om hur det var när man var liten, när man sjöng till den, sprang runt hemma på trädgården en varm sommar dag



Dansa! ;)


Har alltid älskat 50-talet helt klart. jag vill såklart ha en cadillac. Den ska vara i turkos med vita däck och massor mer;)
Lyssnade även Elvis presly, eddie meduza. Jag har aldrig sagt att jag har varit normal hehe...
Min musik smak skiljer sig i längden helt klart ;)

Efter Abba, Elvis, Meduza och andra 50 tal´s började jag lyssna på 70/80-tals musik oja;)

Freestyle har varit ett av mina favorit band såklart.
Dem som har tagit toppen är blandat annat;
*Vill ha dig
*Nära dig
*Fantasi

Även Magnum Bonum, snowstorm, factory och flera har varit ut tjadade
* Lover Boy - Magnum Bonum
* Sommarnatt - Snowstorm
* Efter plugget - Factory
* Skateboard - Magnum Bonum

Och såklart massor av annan 70/80 tals musik! men tyvärr kommer jag inte ihåg vad dem heter.

Lyssnar även Green Day, Grace (Några utav deras), Eva Cassidy, Enya, Alphaville, Modern Talking
Top låtarna;
Green day: Jesus of Suburbia
Grace: Ingen kan älska som vi
Eva Cassidy: Fields of gold
Enya: Only time
Alphaville: Forever Young
Moder Talking: Brother Louie

Andra artister som går an;
* Bryan Adams
* Tomas Ledin
* Per Gessle
* A-HA
* Depeche Mode (Får la säga att jag har lyssnat på deras musik förrut, fast inte om att det var dem som hade gjort låtarna Haha...)

Det finns säkert fler låtar som är super bra men som jag inte vet vad dem heter eller har jag glömt dem för studen


Ja - Jag lyssnar i stort sätt bara på gamla låtar, Det är så att dem är bäst enligt mig. Jag har alltid lyssnat på Pop/Rock. Och vänta bara tills jag ska skriva om vilket Filmer jag tittar på ;) Ni kommer allt bli skrämda, nä men nästan kanske









Namn, Mail, Blogg,