En häst med vilja av stål - finns det någon sån?

Visste ni att Thifany har varit dömd till döden två gånger? men har trotsat det?
Jo första gången gick hon på tre ben och man trodde att hon hade fått en spark och benet var av, senare visade det sig att hon att fått en tagg i benet.
Andra gången var nu i början av året. Hon kastade ju tvillingföl, inte nog med så åker hela livmorden ut och vänder på sig (!?). Vetrinären trodde att vi skulle få ta bort henne och om hon klarde sig så skulle dem behöva göra massviss med saker. Första risken var att den inte skulle åka ut, den andra var att hon skulle klara av medecinen hon fick (den kunde slå ut vilken häst som helst) Sen efter det alla annat som kunde ända, men med henne hände inget hon visade inte ens feber utan det ända var väl att hon var lite tröttmen det var nog inte så konstig.

Så ja hon ha varit dömd till döden två gånger kan man säga. Men efter det här säger bara en sak, Hon har en vilja av stål! Jag haraldrig varit med om en hästsom hon som har klarat av något sådant.

Hon var även utdömd till att vara en livsfarlig häst, det var farligt att rida henne oja allt där till. Jag vet inte rikigt hur dem kan få henne till att bli livsfarlig och ihuvudtaget farlig !? hon har då aldrig gjort mig något iaf aldrig någonsin i ridning! Där är nästan inte till hon som har blivit utsattför farligheter eller vad man ska säga. Så never att hon har har varit i närheten av att vara farlig.

Oja i början var hon allt lite knepig men efter 1 år så hade man hittat henne och var hur go som helst.
Jag kan skämas överdet stunder jag tänker "Nej jag tänker inte rida henne mer, jag ser ingen framtid i henne, där går inte" Det är de stunderna jag glömer bort vad hon har gjort och hur hon har förändras och vilka band det är mellan oss, det finns mycket som vi gör som många andra inte kan göra med henne. 


Jag vill bara säga att är häst med vilja av stål 







Namn, Mail, Blogg,