Åska!!

Vad tänker du på när hör ordet åska?
Vad känner du när det åskar?

Kan ju till lägga att det åskar just nu!

När jag hör ordet åska elr när vi pratar om det tänker jag så här, elr tänker ja ni fattar nog.
Min första tanke e åska fy det e inte roligt, men visst det går väl an.
När det väl åskar är det en annan femma, kan ju till lägga att jag är rädd för åska på ett konstigt vis.
Min första tanke är e det dag elr natt? E det på dagen är det helt okej.
Men på natten något helt annat!
Tror det har mkt med att göra att det är ljust ute och man ser inte blixten lika lätt på dagen än på natten.
Ja vi kan ju se att jag är blixt rädd och inte för mullret.

Min andra tanke var är jag? Hemma/skolan det gör inte så mkt.
På natten om det börjar blixtra gå jag in o väcker mamma.
E jag någon annan stans så tänker jag efter finns det något vattendrag i närheten?
Finns de det är det inte så farligt tycker jag för oftast slår blixten ner i vattnet.
Finns det inte det vet jag inte vad jag gör eftersom jag inte har blivit utsatt för det.

"Det blir inte värre än vad man gjort det till"

Så nu ska jag försöka att sova och hoppas att det inte blir värre.
Allt är skrivet på telefon med!

//wicki







Namn, Mail, Blogg,