En buss

Igår var odett och jag i kalmar. Som vanligt tog vi bussen :) Hmm ja bussen gick 11,05. Så vi var där 5 i 12 och då hade inte affärena öppnat än :P Men men hittade två tröjor :D medans odett jag hon hittade nog 6 stycken om inte mer...

Órkar inte skrivam er om dagen just nu...

/wicki

Friends Day

Att vakna upp ensam på en lördag morgon... visst okej, men det kunde har varit bättre att vakna upp hos någon annan! Ensam morgon för att bege sig vidare till emmaboda för power meet!
Love Power Meet! Alla snygga bilar ja allt ihop! Johhny o jag har bestämt att vi skulle träffas under dagen eftersom han oxå var där! Så hittade honom efter en stund. Hittade även min drömbil! Så himla snygg. Vill ha den nu!
Johnny och jag gick runt där och kollade lite o så. Köpte inget det fanns inget typ -.- men johnny köpte saker efter saker kändes det typ som. O märkligt nog kände Johnnys pappa min pappa! Helt konstigt asså där ser man att världen är liten! elr hut är det ??
åkte hemåt igen vid tre. Jepp en stop på donken så klart i Nybro. Där har man inte ätit förrut elr? jo kanske 20 gånger nu. Kan stället nu. Blev en plus meny på det hela! Satte i mig en halv liter Coca Cola! Jag som inte brukar dricka Coca Cola :O men svaret finns nog varför jag har börjat dricka Coca Cola, Hmm... Charlie känn dig skyldig...

Yeey Odett & Pesi kom hitt på dirren när jag kom hem, inte planerat elr så ;) Blev att odett provade lite kläder som jag inte ville ha ;) lite kläder fick hon allt med sig hem. Iaf hennes Shool´s look! Blev att vi kollade på film efter har testar tre olika sätt att kolla på film på. varav det sista funkade. Hmm... kanske så att vi behöver en ny Dvd spelare, vad vet jag :D

Imon bär det av till kalmar med bästa Odett, behöver lite nya kläder o så. Och hon är totalt grym på att hitta kläder till mig älskar den bruden <3 Kanske hon bloggar någon gång med vi får se ;) Hon är pepp på det iaf

Så nu vill sängen har sällskap. Btw har varit ensam hela helgen älskat <3 kanske skulle ta flytta elr?

/wicki

Älska hästen!

Man ska den häst man vill ha hela hästen liv ut!

Ja ska man alltid, ja iaf så ofta man kan. Vad än som hästen gör!

Det bästa du kan få är en häst som älskar dig tbx!

Idag har jag fått uppleva hur mycket den häst jag älskar, älskar mig tbx.
Idag blev det att rida igenom dem inför imorgon när ramsö barnen kommer. Blev att rida ut för mig själv. Vilket är det bästa som finns. När vi rider i fram till musik. I full galopp till The Winner Takes It All, Våran låt som får oss att bara vara vi, Vi är bäst!
Väll hemma får den mule man vill ha mot sin famn. Känna att du vill vara här och nu. Bara stå där och mysa. Det finns inga ord för hur det känns. Det är för bra!

Jsg lovar dig vi ska börja om på nytt, vara det vi var i början och bättre. Vi ska inte dalla ner igen på nytt. Vi ska kämpa för allt. Just nu känns allt så bra, vi ska bli något som bara vi kan bli.

Det bästa som är när man får rida igen efter två månader på den häst man älskar.
För att sedan rida ut helt ensamna och njuta av allt. Och rida till muskien vi älskar!
För att komma hem och mysa med den häst man älskar.
Det är det bästa som finns!

Dagar som blev veckor

o ja stämmer någ verkligen!

Har inte kunnat blogg på flera dagar nu, vilket är tråkigt. Men det blir lätt så när man har annat för sig på sommaren och man inte har bloggen i hands... Vilket det har varit sen onsdags.

Gränna och åter igen Gränna. Pappa och jag åkte ner till Gränna för att ha skoj så vi åkte i onsdags. När vi kom fram var klockan runt 12 ungefär, Vi chekade in på Campingen. Då vi sov Tält. Kan säga att Gränna camping är den bästa av dem jag har campat på, men fullt värd är den inte... Vi gick upp på storgatan/centrum ja elr vad man ska säga. Kollade på alla plokisar haha... Mycket gott fanns det iaf, men köpte bara en liten liten plokagris.
Blev att bada sen på kvällen, men fy vad kallt Brr..
Sen kollade vi in hamnen i stort sätt hela kvällen.

Torsdagen spenderades med mycket stora steg. Först vakna för sedan äta frukost Yummi! Jätte gott. Packa ihop tältet. springa på torget för att köpa polkisar, vilket tog tid att bestäma! För att åka över till ön för att bara har varit där. Komma tbx för att checka ut. Checka in på nytt i Jönköping. Åka till jönköping och kolla in den mest jobbigaste stan som finns, Går ju inte att hita något! För att gå tbx för sedan gå till sjön o bada. för att sen gå tbx t jönköping igen ta bussen t campingen. Sova!

Vakna kl.8 äta frukost, inte lika Yummi. Packa ihop tältet checka ut åka hem. komma hem runt 12 för att pusta ut. Åka vid 4 igen ner till Laholm. Stanna i regninga Älmhult för korv på Ikea. Åka vidare ner t Laholm, komma in i stugan o sen sova typ.

Vaknar göra iordning sig för att åka till malmö för att se fälttävlan! Kolla lite på terrängen som stod för dagen. Kolla på alla söta kaniner som hoppar! Tänkt om jag hade fått vara med den kaninen jag hade. Kolla in smådjurstältet och se massvis med andra små söta djur <3. Kolla på lite annat med. Sen kolla på den 3 stjärninga terrängen, varav en går omkull över hindret. Och några väljer att utgå. Åka hem efter en toppen tag stanna och äta pizza me.
Hem och sova, vakna mitt i natten av att det åskar :S inte kul. somnar om på nytt vaknar. Vädret inte på topp på morgnen, vi bestämer oss för att åka till ullaredet. Köpa lite hästsaker <3. Åka hem efter 3 timmars shoping. Åka ner till melby strand där det blåste som den, plocka lite snäckor! Hem och spela kort för att sen sova!

Vaknar äta frukost packa ihop allt. åka i bilen hem, stannar i tingsryd äter deras super biliga och goda glass! åka vidare hem. Sen hemma runt 1.

hade blivit toppen på allt om man hade fått träffa Anna med!

//Wicki

tappskor

Stallet hela dagen lång, thiffis och ginger hade tappsko, och hovslagaren skulle komma eftersom fiddy hade tappsko med. Zlatan skulle även skos och liknade eftersom han har varit halt och så...

så hon fick en ny sko idag. Har även städat i stallet vilket blev ett gott resultat. SEn håller det på att göras iordning med thiffis och zitas box. så det snart blir det fina och nya boxar :D

Ingen bloggning...

Det har inte blivit någon bloggning på ett tag då jag inte haft lust och haft mkt att göra! Trots allt det är sommar nu!!
Sen har jag inte kommit på något och skriva och det är ju inte så kul med 3 rader där det står typ "en soft dag med bästa vännen, vi gjorde inget" Så det har inte blivit något, Sen så har jag inte ridit sedan 19 juni men nästa onsdag börjar livet på nytt, då sätter allt igång igen, hoppträning, rida hela tiden ja allt!

BTW!! om det är någon som har en C-ponny och uppåt som vill ha hjälp att rida sin ponny, asså att man inte har tid elr liknade, Så kontakta mig, kan nämligen 1-dagar i veckan, plus i kanten sen om man får tävla lite med den ;)
Jaja men först och främst för att rida lite

Och thifany har vilat och allt eftersom hon gick med på alla ridläger i somras vilket inte var väntat så hon behövde lite vila ;)

När Ridningen kommer igån sen skrivs det mesta om Thifany på Http://thifany.blogg.se/